Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Kochi, India van annie & manjusha - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Kochi, India van annie & manjusha - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg annie & manjusha

27 November 2014 | India, Kochi

Halloooooo

Hier dan eindelijk ons eerste reisverslag. Wifi hebben we in dit hotel alleen in de hal bij de balie dus vandaar dat we nu pas wat schrijven.

Het is hier ECHT een hele andere wereld, mijn god!!! Super duk (terwijl dit nog een rustig gedeelte is van India). Overal mensen, auto's, scooters en tuk tuks die continue toeteren naar elkaar en verkeersregels zijn hier niet. Ik ben dan ook vaak aan het gillen in de taxi terwijl annie het wel grappig vindt. Vreemde is trouwens wel dat ik me hier best thuis voel, had ik echt niet verwacht....We hebben trouwens een hele grappige taxi chauffeur: klein en dik en hij praat de oren van onze kop. Maar wel gezellig.

We zijn gister de boel wat gaan verkennen, hebben een hapje gegeten en zijn toen om 3 uur (indiase tijd) naar bed gegaan want we waren echt kapot van de hele reis.

Vandaag vroeg opgestaan want we gingen naar het kindertehuis Sisu Bhavan waar ik 2 jaar heb gewoond voor ik geadopteerd werd. Het was echt een super mooie ervaring en de zusters daar waren zo lief!!! We hebben alle kindjes mogen zien. Hebben een indiase lunch gekregen speciaal voor ons gemaakt en hebben een rondleiding in het tehuis gehad. Er was een zuster aanwezig die er ook had gewerkt in de tijd dat ik daar woonde en ze herkende me gewoon!! Ze zei meteen oooh manjusha jij had een dik hoofd vroeger. Wat ook klopte ik had een foto bij me waar ook dat dikke hoofd op stond :-D Ze zei dat vlak voordat ik daar vertrok om naar Nederland te gaan ik mijn eerste stapjes had gezet. Echt zo speciaal om dat te horen. Verder hebben ze ons nog een huis laten zien waar alle zusters zaten die ooit bij kindertehuis hebben gewerkt maar nu te oud waren. Dat was ook een aparte ervaring want annie en ik werden op stoelen gezet en voor ons kwamen wel ongeveer 12 oudere vrouwen zitten die naar ons gingen kijken. Er werd toen verteld dat ik in Sisu Bhavan had gewoond en ik liet ze 2 fotos zien van mij vroeger in het tehuis. Toen werden ze helemaal gek en gingen ze me allemaal omhelzen en huilen was best apart haha.

Verder nog de rubberplantage gezien en hoe ze daar rubber maken (hoort allemaal bij het kindertehuis. Na een aantal uur daar te zijn geweest zijn we weer met onze taxi vertrokken en zijn we naar een indiase massage salon gegaan (normale massages dus geen met happy ending ;-)). Nu net weer terug in het hotel en nu nog ff chillen en dan naar bed!!

Sorry het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik kreeg het echt niet korter.

Tot de volgende keer!!

Xx Manjusha & Annie

ps Ik heb maar 2 foto's kunnen plaatsen want die stonden op mijn telefoon. De rest staat op de camera. Een foto is met de zuster die mij herkende en de ander met een kindje wat daar woont.

  • 27 November 2014 - 16:02

    Matitatoetoet:

    Ooooohhh wa leuuuuk Manjuju en Annie (haaaaii annie lang niet gezien/gesproken btw)
    Lijkt me ook echt vette ervaring om naar dat tehuis te gaan man.
    Nou mensjes geniet lekker van jullie trip en de stiphoofden en et eten!!
    ik kijk uit naar jullie volgend verslagjeeeee. en die mag best nog wat langer hoor ;-)
    ajuuuuuuuus parapluuuuuuus

    kusjesssss xx

  • 27 November 2014 - 16:04

    Alexmarie:

    Super leuk om dit te lezen! Ik ben blij dat je gevonden hebt waar je naar op zoek bent en hoop dat deze ervaring je bij alles in de toekomst zal helpen.
    ook leuk voor Annie dat zij eindelijk ook in India is.
    Let goed op elkaar hè! !

  • 27 November 2014 - 16:06

    Minka:

    Meiden. Wat leuk !! En wat een super speciale ervaring. En jullie zijn er pas een dag.
    Heerlijk !! Geniet ervan en kijk uit naar t volgende verhaal. Xuss

  • 27 November 2014 - 16:48

    Bianca:

    Leuk om te lezen en wat bijzonder dat ze je daar in het kindertehuis gewoon herkende! Geniet van elk moment samen daar en let op elkaar!! xxx

  • 27 November 2014 - 17:15

    Pauline:

    Ha meiden,

    Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.

    Manju wat een fantastische ervaring in het kindertehuis! Wat bijzonder ook dat die zuster er nog werkt. Ik hoor graag meer daarover als je weer terug bent.

    Zeer benieuwd hoe de vakantie verder zal zijn. Ik houd jullie blog in de gaten!

    xx Pauline

  • 27 November 2014 - 19:28

    Layla:

    OOOhhh yes je eerste verslag! SUPER bijzonder kees! En wat leuk dat ze je nog herkende en de zusters daar allemaal zo enthousiast zijn! Echt een super begin van deze bijzondere reis!

    Volgende verslag mag van mij een boekwerk zijn, ik zit namelijk aan het scherm vastgeplakt als jullie dit zo schrijven :)

    Geniet ervan en let goed op elkaar!

    Hele dikke kus! xx

  • 27 November 2014 - 19:33

    Goedroen:

    Hoi Djoes en Annie
    Wat geweldig om dit eerste verslag te lezen... We zaten er echt op te wachten. Ik kreeg gewoon kippenvel toen ik las dat die ene zuster jou nog kende van de foto. Wat leuk en bijzonder. Fijn dat je reis goed verlopen is en dat je lekker uitgerust bent. Ook leuk dat de taxichauffeur een grappig iemand was,, dat haalt de spanning (want die was er misschien ook wel een beetje) er meteen wat af.
    Tot je volgende verslagje en... genieten maar.

    xxxxx Goedroen

  • 27 November 2014 - 19:52

    Marieke:

    Kippenvel! Heel bijzonder! Leuk voor jou! Geniet ervan meis! Liefs Marieke(schoonzusje milic)

  • 27 November 2014 - 19:53

    Pieter:

    Hallo Manjusha en Annemarie,
    Geweldig! Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al in het kindertehuis zijn geweest.
    Fijn te lezen dat jij, Manjusha, daar nog herkend werd en te lezen hoe de reactie was van de zusters daar.
    Ook fijn om te lezen dat jij je daar best thuis voelt, m.a.w. lekker op je gemak.
    Geniet van de mooie reis en ik kijk uit naar jullie volgend verslag.
    Heel veel groeten,
    x Pieter.
    p.s. Alles dik oke met Lola.

  • 27 November 2014 - 20:39

    Vien:

    Aaaah nou tranen in mijn ogen!!! Wat mooi om te lezen dit! En helemaal dat jij je zo thuis voelt manjush❤️
    Kan niet wachten om meer te lezen

  • 27 November 2014 - 20:41

    Vien:

    Nog een fijne reis schattekes

  • 27 November 2014 - 21:46

    Nel Van Der Does:

    Hallo Manjusha en Annie,

    Wat een ontzettend,emotioneel, mooi verhaal!
    Het moest je zeker wat doen , daar in het kindertehuis!
    Fijn dat je een lieve vriendin bij je hebt.
    Ik krijg het er helemaal koud van!

    En nu verder genieten van het mooie India.
    Veel foto's nemen.

    Lieve groet, Nel


  • 27 November 2014 - 22:38

    Lizhen:

    Aaah superleuk meiden dat jullie het zo naar jullie in hebben! Ik ben heel erg benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken, maar dit is een leuke start. Heel veel plezier! Liefs Liz

  • 27 November 2014 - 23:08

    Monique:

    Ha Kees en Annie, blij te horen dat het begin al een succes is. Hoop dat jullie echt een onvergetelijke mooie vakantie hebben waar veel vragen beantwoord worden. Maar een taxichauffeur die jullie de oren van je kop praat?? hahaha jullie zijn je gelijke tegengekomen. Geniet er lekker van meiden! Xx

  • 28 November 2014 - 08:23

    Milica :

    Wauw Keesje heel bijzonder!! Geniet van jullie reis samen en doe voorzichtig!!
    Dikke kus Milica

  • 28 November 2014 - 10:51

    Lin:

    Haaai keesje

    Wat bijzonder zegt lijkt me zo'n geweldige ervaring voor je wat bijzonder. En idd lekker veel schrijven is juist leuk om te lezen.
    Geniet er van echt heeel speciaal en bijzonder veel Plz samen en wacht alweer op het volgende verslag

    Xx Lin

  • 28 November 2014 - 20:55

    Berry En Bianc:

    Hoi lieffies,

    Fijn te weten dat jullie goed aangekomen zijn en nog beter om te lezen dat het een bijzondere ervaring is geweest. Wij hebben zo het vermoeden dat jullie daar nog wel een keer naar terug zullen gaan!
    Wat ons betreft kan jullie verslag niet lang genoeg zijn, heerlijk om te lezen en jullie reis een beetje te 'delen'.
    Lieve meiden, geniet van alle moois, let goed op elkaar, dikke knuffel,
    Ber-Bianc

  • 28 November 2014 - 21:14

    Ortwinvc & Henriëtte:

    Dag Manjusha,
    Dat moet inderdaad een indrukwekkende ervaring voor je geweest zijn, daar in dat kindertehuis. Mooi dat je die ervaring meteen hebt kunnen delen met je vriendin. Maar ook wij zijn via deze website deelgenoot van je belevenissen daar in dat drukke India.
    We wensen je een onvergetelijke reis.
    Groetjes,
    Ortwin& Henriëtte

  • 28 November 2014 - 22:35

    Govie:

    Hai Manjusha en Anne Marie,
    Wat een mooi verslag. Wat een ervaringen en indrukken al in die eerste twee dagen. Wat een mooie foto's Manjusha. Het is ook een totaal andere wereld, maar nu jullie dat met eigen ogen zien......
    Ben benieuwd naar het vlg.bericht. Heel veel groeten !!!
    Ik was vanavond even bij je ouders. Er wordt heeeeel goed voor Lola gezorgd.

  • 28 November 2014 - 22:37

    Marjet:

    Hallo Manjusha,
    Ben wel een beetje jaloers op je. Wat een mooie reis maak je. En , je hebt het al van verschillende mensen gehoord, bijzonder je verhaal over het kinderhuis te lezen.
    Fijn dat ik je reisverhaal mag lezen , hoop op nog meer mooie verhalen.
    Geniet ervan en tot ziens.
    Marjet

  • 28 November 2014 - 22:38

    Cynthia:

    Wat een speciale reis! Heel leuk om te lezen.

    Genieten! xxx Cynthia

  • 29 November 2014 - 08:50

    Ientje:

    Schatjes ! Kippevel heb ik gewoon nu ! Wat een mooie ervaring zeg. En zo gastvrij ! Ik ben blij dat het goed gaat met jullie, lekker van genieten en lange verhalen schrijven

  • 29 November 2014 - 11:57

    Esther:

    Lieve meiden,

    Wat een prachtige ervaringen, dat zal behoorlijk emotioneel zijn geweest. Ik krijg er zelf gewoon een brok van in mijn keel. Blijf ons die mooie verhalen sturen en geniet met volle teugen! Dikke x

  • 29 November 2014 - 14:01

    Mary -Ann:

    Meiden, wat leuk dat ik jullie reisverslagen kan lezen. Wel een leuke ervaring die jullie meemaken. Enne Manjusha, ik kreeg wel een brok in mijn keel over het kindertehuis dat jij daar 2 jaren hebt gewoond. En wat leuk dat die ene zuster jouw heeft herkent, leuk toch. En Annemarie, ik vind het super dat je met Manjusha bent meegegaan. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Xxx

  • 29 November 2014 - 16:27

    Lucinda:

    Hey Manju en Anne Marie, wat een mooi verhaal! Fijn dat het zo mooie ervaring was in het kindertehuis. Geniet van jullie reis!!! Dikke kus Luus

  • 30 November 2014 - 12:22

    Josien:

    hoi meiden,
    Fijn te lezen dat alles zo fijn verloopt ,we hopen nog vele verhalen en spannende
    Verhalen te vernemen maar bovenal geniet ervan .
    Groeten en een knuffel van josien

  • 10 December 2014 - 11:21

    Jurre:

    Wat een Schitterende ervaring en erg emotioneel lijkt me maar zo goed dat je dit doen!
    Genieten jullie er verder ontzettend van en ik ga zo eens rustig alle verhalen lezen!
    Ik zie ze net pas... Dikke Knuffel van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annie & manjusha

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 3278

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 12 December 2014

Annie & Kees in India!!!!!!Yiiiieeehaaaa!!!

Landen bezocht: