van kovalam naar delhi naar pushkar naar jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van annie & manjusha - WaarBenJij.nu van kovalam naar delhi naar pushkar naar jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van annie & manjusha - WaarBenJij.nu

van kovalam naar delhi naar pushkar naar jaipur

Blijf op de hoogte en volg annie & manjusha

07 December 2014 | India, Jaipur

Lieve allemaal..
Lang niets v ons gehoord.soms wat lastiger met internet.maar even bijpraten:in kovalam 2 relaxte dagen aan het strand gehad en ons tegoed gedaan aan heerlijke gamba's.Vervolgens naar Delhi gevlogen.Daar hadden we een upgrade v ons hotel en kwamen terecht in een en al pracht en praal.De eerste dag met de tuk tuk een beetje op verkenning geweest...maar alleen in New Delhi. ..dit was voor ons veiliger en de volgende dag stond er een city tour gepland.De tour was geweldig. ..goed het vetschil tussen niew en oud gezien wn verschillende tempels aan gedaan . uiteraard op blote voetjes en met sjaal.Heel bijzonder.De volgende dag een 7 uur durende treintocht naar Pushkar...ook een ervaring (beste NS...ik zal niet meer zo snel mopperen. ..)Pushkar is een klein heilig stadje...we hadden ons er veel van voorgesteld...maar viel wat tegen.Erg klein...heeeeel vies (overal vuilnis...armoede...mensen die hun behoefte op straat deden)en niet zoveel te zien.De grote sight seeing daar was het holi lake...dus wij erheen. Eenmaal daar werden we voor we het wisten in een ceremonie gekletst.Stip op ons hoofd...water uit het lake...bloem in ons hand en een gebed wat we na moesten zeggen....Best leuk...tot we de knip moesten trekken. ..ook niet erg...niks te beroerd een donatie te schenken. ..echter deze priesters hadden een ander bedrag in hun hoofd..drammen...zeuren...tot wijzelf een beetje boos werden en we verder onze weg konden gaan.Achteraf hoorden we dat het fake priesters waren! Nou ja...toch maar meegemaakt...achteraf erom gelachen natuurlijk. Sinds gisteren in Jaipur. Geweldig. Al veel gezien en gedaan:monkey palace...textiel fabriek.stad verkend.zo met gids naar Amber fort...tot horens.liefs v ons

• 07 December 2014 - 07:18

Lin:

Goedemorgen meisjes

Wat klinkt t allemaal geweldig zeg zo te horen weer veel gedaan en meegemaakt geniet er nog even van.
    Dikke kus Lin

• 07 December 2014 - 09:09

Esther:

Ha ladies, wat had ik graag een vlieg willen zijn om jullie avonturen met die priesters mee te maken! Hilarisch gewoon! Have fun!

• 07 December 2014 - 11:44

Goedroen En Pieter:

Heerlijk weer iets op je blog te kunnen lezen. Wat een belevenissen allemaal. Je zult 's avonds wel als een blok in slaap vallen.
    Dat van die neppriesters herken ik wel, hoor. Toen wij in India waren werden we uitgenodigd voor een bruiloftsfeest in het hotel. Dat bleek ook allemaal in elkaar gestoken fake te zijn. En een keer waren er meisjes met kruiken op hun hoofd die we wilden fotograferen. Ze gingen echt poseren en wilden daar heel veel geld voor hebben, wat wij uiteindelijk ook niet gaven, want ze bleken daar gewoon zo rond te lopen om toeristen te strikken.
    Nog heel veel plezier in "de Roze Stad"en in Agra bij de Taj Mahal.
    Liefs en xxxx

• 07 December 2014 - 15:55

Annemarie En Ger:

hallo dames, wat een avonturen. En ja, dat overal geld voor willen ontvangen is heel herkenbaar. De filmpjes waren mooi, vooral de geluiden die erbij te horen waren voerden mij direct terug in de tijd. Geniet er nog van en kus van Ger en mij.

• 07 December 2014 - 19:45

Marjet Pleijsier:

Hallo Manjusha ,
    Inderdaad allemaal heel herkenbaar. Ik vroeg me af of jullie al kennis gemaakt hebben
    met de " heilige" koe. Lopen die nog steeds vrij? Er werd ons verteld dat je beter een mens kunt aanrijden dan een " heilige" koe .
    Reis in gedachte mee.
    Nog fijne dagen en tot je volgende verhaal.
    Groetjes, ook van Gert,
    Marjet

• 07 December 2014 - 20:08

Govie:

Hai Manjusha en Anne-Marie,
    Jeetje wat een mooi verhaal. Jullie maken alles mee wat bij een reis door India hoort en jullie gaan er relaxed mee om. Jullie zullen nu toch iets meer op je hoede zijn als er "priesters" verschijnen die jullie overrompelen met bloem en gebed. ! ha ha
    Het gaat nu snel, nog een paar dagen goed genieten. Daarna weer eigen bed, hachee, appelmoes en gewoon de NS.
    lieve groet Govie